Listing 1 - 10 of 220 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of languages --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- basisonderwijs --- 475.2 --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taal ; basisonderwijs : didactiek --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Aan de hand van gevarieerde opdrachten over taal onderwijs en taaldidactiek wijst deze taalgids je de weg in het basisboek. De taalgids helpt je ook de informatie in het basisboek goed te gebruiken en te verwerken. Voor elke groep van de basisschool zijn opdrachten geformuleerd. Sommige daarvan sluiten direct aan bij de praktijkverhalen en de theoretische doorkijkjes uit het basisboek. Andere gaan een stap verder en zetten je aan het denken over achterliggende gedachten en doeln van het taalonderwijs. Daarnaast zijn er allerlei suggesties opgenomen voor praktijkopdrachten waarmee je aan de slag kunt op je stageschool.
456.1 --- taalonderwijs --- Nederlands --- didactiek --- basisonderwijs --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- 101778.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal
Choose an application
Alle vertalers die vandaag de dag aan de slag gaan, moeten het wiel opnieuw uitvinden. Er bestaat namelijk geen Nederlands handboek met praktische vertaalwenken. Daarom verzamelt de gerenommeerde vertaler en vertaaldocent Paul Claes hier de gouden vertaalregels die hij in zijn vijftigjarige praktijk heeft ontdekt. Veel vertalingen zijn gesteld in een soort van 'vertaals', een idioom waarin de vreemde taal al te sterk doorklinkt. Vooral beginnelingen hebben de neiging krampachtig vast te houden aan woordenschat, woordvolgorde en zinsbouw van het origineel. Automatische vertaalmachines presteren met hun lineaire aanpak niet beter. Door betrekkelijk simpele regels kunnen we tot een vertaling komen die het taaleigen van het origineel eerbiedigt en meteen veel leesbaarder is. Paul Claes laat met een overdaad aan voorbeelden zien hoe we vertaals kunnen overwinnen bij het overzetten van Frans, Engels en Latijn en bij het omdichten van poëzie. Zijn collega's Frans Denissen en Adam Heylen nemen het Italiaans voor hun rekening.Niet alleen beginnende, maar ook ervaren vertalers kunnen veel leren van deze gouden vertaalregels.(bron: https://vantilt.nl/boeken/gouden-vertaalregels/)
Translation science --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- #KVHA:Vertaaldidactiek --- 803.93-07 --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs taalverwerving --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Theory of literary translation --- PXL-Business 2018 --- vertaalwetenschap --- vertaalkunde --- Vertalen --- Engelse taal --- Franse taal --- Italiaanse taal --- Frans --- Italiaans
Choose an application
Op de cd-rom vind je een reeks lesfragmenten met toelichtingen en tips, die afzonderlijk van elkaar gelezen kunnen worden. Ze zijn geordend in rubrieken en kunnen ook via klikroutes van tekst naar tekst gevonden worden. Elke tekst kan in circa twee A4-pagina's worden uitgeprint. Hieronder een overzicht van het hoofdmenu. - Werken met taalvorming - Op gang komen met een taalronde - Vertellen en luisteren - Vertellen over ervaringen - Kinderen stimuleren tot vertellen - In de kring - Onderwerpen - Lijstjes - Teksten schrijven en lezen - Kleuters - Tekenen - Tekstbesprekingen - Taalbeschouwing - Verder werken met de resultaten van een taalronde - Taalvorming inpassen in het taalprogramma Cd-rom met korte videofragmenten van tekstbesprekingen in de bovenbouw en bijschrijfgesprekken met kleuters, vergezeld van kijkvragen en theorie hierover.
taalverwerving --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- 471.41 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Interactief taalonderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Spreken --- Taaldrukken --- Taalonderwijs --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Vertellen --- Woordenschatuitbreiding --- taalonderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- moedertaal --- taalvaardigheid --- vertellen --- Woordenschatonderwijs --- lezen --- luisteren --- spreken --- schrijven --- 082048.jpg --- Taalonderwijs; didactiek --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Woordenschat --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Drs. H.F. PeetersDit boek is bedoeld als basisboek. Het behandelt onder meer onderzoek en theorie van de taalverwerving, perioden in de ontwikkeling, twee- en meertalige ontwikkeling en taalproblemen. Schaerlaekens heeft een duidelijk en goed gestructureerd boek geschreven, maar niet voor iedereen. Met name voor de niet-universitair geschoolden in de doelgroep, zoals leerkrachten in het basisonderwijs en veel ouders, is de tekst door zinsbouw, woordgebruik en informatiedichtheid te moeilijk. Moeilijke begrippen worden in de tekst cursief gedrukt en kort uitgelegd, maar slechts een keer en komen vaak niet terug in de verklarende woordenlijst achterin. Samenvattend: een goed basisboek, fraai uitgevoerd, met een goede indeling, verwijzingen naar onderzoek, duidelijke schema's, een begrippenlijst en een zeer uitgebreide literatuurlijst. Ook is er een register. De vele praktijkvoorbeelden zijn leuk en leerzaam. Derde, herziene druk.© NBD Biblion
psycholinguïstiek --- Initial didactic situation --- ontwikkelingspsychologie --- Psycholinguistics --- taalverwerving --- Developmental psychology --- kindertaal --- 803.93-07 --- #KVHB:Taalontwikkeling --- meertaligheid --- taalontwikkeling --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Kinderen --- Taalverwerving --- Kindertaal --- Psycholinguïstiek --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Academic collection
Choose an application
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaat? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te kunnen geven. Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier taalvaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar een ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Dit boek is bedoeld voor alle docenten en docenten in opleiding mvt en NT2 die op snelle en gemakkelijke wijze willen differentiëren in hun taallessen. (flaptekst)
Didactics of languages --- talenonderwijs --- Differentiatie ; onderwijs --- Nt2 --- Taalonderwijs --- 485.3 --- grammatica --- Lezen --- Luisteren --- NT2 --- Schrijven --- Spreken --- woordenschat --- differentiatie --- differentiëren --- taalonderwijs --- 371 --- 456.2 --- Didactiek --- Differentiatie --- * 838.5 --- didactiek --- Differentiatie: onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen
Choose an application
L'enseignement du français langue étrangère et seconde ne cesse de se développer dans les pays francophones ou non francophones, dans les écoles, les universités ou d'autres institutions ; et le métier de professeur de français langue étrangère et seconde devient de plus en plus exigeant vu la spécificité et la variété de ses publics, de ses conditions et de ses enjeux. Cet ouvrage présente de manière systématique et critique tous les aspects de cet enseignement, tant sur le volet de la didactique parle biais de la linguistique, de la psychopédagogie et de l'approche culturelle, que sur le volet de la pédagogie où sont analysées les différentes méthodes et activités de classe. Il développe les trois nouveaux paradigmes de l'enseignement des langues que sont la communication - indispensable à l'acquisition d'une langue -, l'interculturel - essentiel à l'échange avec l'autre -, et surtout l'apprentissage au service duquel doit se mettre cet enseignement. Alternant réflexions théoriques et conseils pratiques, il est destiné autant aux enseignants en formation initiale qu'à leurs collègues plus expérimentés (professeurs de langue ou éventuellement d'autres disciplines) qui souhaitent faire le point ou se spécialiser. Il peut être lu comme un traité ou consulté comme un référentiel ; il comprend un index et de nombreux renvois bibliographiques qui permettent à tout lecteur d'en faire son vade-mecum.
Didactics of French --- Enseignement des langues --- Frans --- Français (langue) --- Taalonderwijs --- French language --- Français (Langue) à l'étranger --- Français (Langue) --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- Etude et enseignement --- Allophones --- Foreign speakers --- #KVHA:Taalonderwijs; Frans --- #KVHA:Didactiek; Frans --- 804.0-07 --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Français (Langue) à l'étranger --- Français (Langue) --- Étude et enseignement --- Allophones. --- Étude et enseignement -- Allophones. --- Français langue étrangère. --- Study and teaching.
Choose an application
Praktische ideeën voor leerkrachten in het basisonderwijs.Redactie Vlabin-VBCDit boek biedt een handig overzicht van bestaande én nieuw ontwikkelde strategieën om aan woordenschatuitbreiding te doen in het basisonderwijs. De auteurs zijn werkzaam bij het Expertisecentrum Nederlands en Fontys Fydes. Ze hebben hun specialiteiten gekoppeld en leveren zo een handig werkmiddel af. Leerkrachten kunnen, aan de hand van de heldere inhoudsopgave, een eenvoudige keuze maken voor woordenschatroutines, grafische modellen of meer coöperatieve werkvormen. Elk deel bestaat uit een theoretische basis, met kleurenfoto's geïllustreerde uitwerkingen en korte anekdotes uit de klaspraktijk. Als bijlage zijn er schema's, enkele 'speelse tussendoortjes' en een literatuurlijst. Het resultaat is een werkmiddel dat in elke school thuishoort. Niet elke tip is even vernieuwend, maar in een tijd van grote diversiteit in het onderwijs is het wel prettig om een duidelijk overzicht te krijgen. Dat het uitbreiden van de woordenschat geen saaie klus hoeft te zijn, blijkt uit technieken als het 'Woordenschatmonster' en de 'Woordentrap'. Aantrekkelijke uitvoering in full colour. Hardcover, kolommendruk.© NBD Biblion
Didactics of Dutch --- lager onderwijs --- woordenschat --- Didactics of primary education --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; kleuteronderwijs --- Nederlands --- taal --- taalonderwijs --- 471.41 --- 475.2 --- Didactische werkvormen --- Taalontwikkeling --- Woordenschat --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs ; didactiek --- Taal --- Basisonderwijs --- #KVHB:Woordenschat --- #KVHB:Taalontwikkeling --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Didactiek --- Taalopvoeding --- Mondelinge taalvaardigheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- taalverwerving
Choose an application
La collection "Techniques et pratiques de classe" propose aux enseignants de langue et aux étudiants en formation des ouvrages pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. Chaque titre de la collection contient une introduction méthodologique générale et des fiches des différents niveaux pour une application immédiate en classe.L'objectif de cet ouvrage est double :- Apporter des réponses théoriques et pratiques aux questions que pose l'enseignement des langues aux enfants;- Fournir à l'enseignant des propositions pratiques diversifiées qui lui permettent d'élaborer des séances d'enseignement-apprentissage adaptées à une tranche d'âge donnée.La première partie de l'ouvrage propose des éléments de réflexion théorique concernant l'enseignement du FLE aux enfants et les diverses spécificités de ce public : développement cognitif, socio-affectif et langagier, apprentissage et motivation, approches méthodologiques à mettre en oeuvre...Dans la deuxième partie, on trouvera de nombreuses propositions d'activités sous formes de fiches pédagogiques élaborées à partir de supports très variés : des comptines, des activités rythmiques, plurisensorielles ou interdisciplinaires, des activités pour entrer dans le monde de l'écrit, des situations de découverte de la littérature jeunesse...Un CD audio comportant des documents sonores divers (chansons traditionnelles, comptines, berceuses, activités de discrimination phonétique) accompagne ces fiches pédagogiques.https://www.cle-international.com/l-enseignement-aux-enfants-techniques-et-pratiques-de-classe-livre-cd-9782090353488.html#descriptif
Didactics of secundary education --- technisch Frans --- Higher education --- Didactics of French --- 804.0-07 --- taal --- taalverwerving --- Frans --- taalonderwijs --- 485.2 --- Taalverwerving --- Taalonderwijs --- Franse taal ; didactiek --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Français langue étrangère --- Lager onderwijs --- Kinderen --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Kind --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Langues --- Guides pratiques --- non fiction --- édition commerciale --- Éducation
Choose an application
German language --- Dutch language --- #KVHA:Taalkunde; Duits --- #KVHA:Taalonderwijs; Duits --- #KVHA:Woordenschat; Duits --- Duits --- woordenschat --- PXL-Business 2017 --- PXL-Handboeken
Listing 1 - 10 of 220 | << page >> |
Sort by
|